lach niet,schrikdraad in de camper

Vragen over gasalarm, inbraakalarm, extra sloten, stuurslot, etc.

Moderator: moderators

lang48
Cafe-verkenner

Re: lach niet,schrikdraad in de camper

Berichtdoor lang48 op 31 mei 2011, 20:41

Hallo Allemaal,
Het is echt geen gek idee, wij zijn net 4 weken met onze Peugeot op reis geweest en hebben een nare ervaring mee gemaakt op de Raststatte Siegenburg. Bij de overnachting op deze parkeerplaats was het maar goed dat mijn vrouw niet in slaap kon komen. ca. 03.00 hr s´nachts zag ze plotseling het cabinelampje aan gaan en ze besefte dit is niet goed. Er was al 1 (Roemeens) type bezig in de camper te klimmen en er stonden 2 te wachten. Gelukkig maakte mijn vrouw zoveel herrie dat de heren er terstond vandoor zijn gegaan. Maar je begrijpt dat het met het vrije camperen gedaan was. En ik moet er wel wat op verzinnen ander kan ik beter de camper verkopen, want alleen op vakantie is geen optie voor mij.
Dus alle ideen zijn welkom.
En dat ik zo stom was om op een raststatte te gaan staan is mij al diverse X verteld

Bommes
Site Admin

Berichtdoor Bommes op 01 jun 2011, 21:05

je was niet stom om daar te gaan staan, die inbrekers zijn stom jullie niet.
maar om daar je vrij overnachten voor op te geven..??
Kijk het risico op inbraak op een parkeerplaats langs de snelweg is gewoonweg hoger dan op een camperplaats in een of ander dorp.
Als je maar langs die snelweg weg bent.

Ook bij onze camper hebben ze deur al eens opengebroken toen we langs de tolweg in frankrijk aan het overnachten waren.
2 honden en 2 personen in de camper en geen van alle heeft iets gemerkt.
Ze zijn toen overigens niet binnen geweest, enkel het bestuurders deur slot open gebroken kwam ik de volgende ochtend af.

Tip: rijd gewoon die snelweg af en ga op een rustige camper plaats staan in een of ander dorp.
Zoek in het begin gewoon camperplaatsen op waar meer campers staan, dan komt het vertrouwen wel weer terug.

Schrikdraad is geen goed idee lijkt mij, maar met wat handigheid kun je best wel iets verzinnen wat flink wat herrie maakt en af gaat als de cabine deuren open gaan.
Het binnen verlichtings lampje gaat ook al branden, daar ff de schakeling aftakken, via een extra schakelaar naar een of andere toeter in de cabine gemonteerd en ze schrikken behoorlijk, jullie wakker en de gasten gevlogen.

Laat je fun er niet door vergallen dat is het niet waard, blijf nuchter en zoek naar praktische oplossingen die of de camper moeilijk te openen maakt of veel herrie maakt als hij toch geopend word.
Greetzzzz, Marius
Bezoek ook eens: CamperZone.nl
Techniek, Poi's, Internet onderweg, Navigatie, Accessoires inbouw, Zelfbouw, Vakantie foto's, Camper nieuws enz.

vmax
Vaste klant

Berichtdoor vmax op 13 jun 2011, 10:10

schrikdraad is niet genoeg , gewoon 220 erop zie ook meteen wie het geweest is , en moet ook buiten aan het slot want dan blijft je slot ook heel :)
vr. gr. Vmax

fiat Ducato 2.5TDI maxi frankia I690

Vorige

Keer terug naar inbraak-, diefstal- en gaspreventie