Route Frankrijk // Spanje // Portugal

Algemene vragen met betrekking tot landen, routes, reisdocumenten en/of regelgeving.

Moderator: moderators

streumer
Cafe-verkenner

Route Frankrijk // Spanje // Portugal

Berichtdoor streumer op 05 feb 2007, 13:45

Hallo allemaal,

wij willen graag in juli 2007 de grote reis naar het zuiden
gaan maken : vanuit Winterswijk met onze
bijna wel oldtimer Hymer ( 2,3 benzine dus niet al te veel
trekkracht !!) en 2 bloedjes van kinderen (9&11) via Frankrijk en Spanje
naar Portugal. Wij willen graag Portugal via
het noordelijkste gebied (nationaal park Geres)
binnenkomen. Heeft iemand dit ook zo al eens gereden
en zo ja, wat kan men aanraden cq strikt afraden
(bij afraden denk ik vooral aan te steile hellingen voor onze oude jongen
maar ook 'inbraakgevoelige' gebieden als bv de regio Bordeax ?!?)
PS Zou helemaal leuk zijn af en toe nog LPG te kunnen tanken ?!?

Ben benieuwd naar reacties !

Groetjes Donald
Hymer 540 / Mercedes 208 Benz/LPG 1981

Ina
Cafe-verkenner

Berichtdoor Ina op 11 feb 2007, 21:22

Hoi Donald,

Wij gaan ook weer die kant op. Deze keer rijden we vanuit Groningen,via Auxerre,Mont de Marsan,de Pyreneen over bij St.Jean Pied de Port,dan Vitoria Gasteiz en dan richting de Picos de Europa. Vandaaruit gaan we naar Noord Portugal bij Braganca de grens over. Dan zullen we een aantal weken door Portugal trekken,evenals vorig jaar,want dat is uitstekend bevallen! Helaas kan ik je niet echt tips geven over flinke stijgingen ,want dat weet ik niet,dit is voor ons de eerste keer dat we dit gaan rijden. Meestal via Bayonne,Spanje in,Bilbao en dan Valladolid etc. Dat was prima te rijden!! LPG tanken in Spanje weet ik niet! Wij rijden diesel. Ik zal even voor je kijken in het boekje over Portugal met de camper,waar je lpg kunt tanken,dat heb ik een paar keer vermeld zien staan. Momentje....In het noordwesten van Portugal,net over de Spaanse grens in dorpje Moledo do Minho,weg nr. 13, Even ten zuiden van Porto, aan wegnr. 109(oude weg) net ten zuiden van het dorpje Esmoriz, en een paar km verderop aan dezelfde weg 109 tussen dorp Arada en Faradouro,ook lpg te tanken.In midden Portugal ten zuiden van Tomar, bij snelweg A23, net van de snelweg af,bij het dorp Torres Novas. Ook lpg.Omgeving Lissabon. Vanaf Lissabon naar het zuiden via de A2, Afrit Sesimbra, na enige kms'ook lpg.Algarve, bij begin van dorp Quelfes,ligt lpg station,die ook Duitste gasflessen vult.
Voor zover mijn informatie! Hopelijk krijg je meer info van anderen!
Groetjes, Ina
Geniet van het leven,het duurt maar zo even...

Antonn
Stamgast

Berichtdoor Antonn op 11 feb 2007, 23:19

Hoi,

Wat dat LPG gebeuren betreft daar zijn boeken van met alle adressen, te koop bij heel veel tankstations en Googlen helpt ook!

Groet Anton
WWW.Campertechniek.eu

Forum voor campersleutelaars die niet bang zijn voor vieze handen

Kwestie van gas geven...

Leo Bokkum
Vaste klant

Berichtdoor Leo Bokkum op 12 feb 2007, 04:04

Een 2.3 benzine komt ook overal tegenop hoor, je moet alleen niet zo´n haast hebben.. :roll:

Ennuehh, wat ons betreft is verdwalen in Portugal de mooiste route. :lol:

Mvg, Leo.:D

agnes
Stamgast

Berichtdoor agnes op 12 feb 2007, 11:51

Hallo,

Op mijn website kan je de reisroute die wij volgden nakijken. Wij kwamen wel Portugal binnen via Guarda.

Groetjes Agnes

la vie en rose
Vaste klant

Berichtdoor la vie en rose op 15 feb 2007, 12:47

Wat LPG tanken betreft: bij de ANWB is een LPG in Europagids te krijgen. Wacht met aanschaf tot maart/april, dan is er weer een nieuwe uitgave. Ik maak er al jaren met veel succes gebruik van. Spanje en Portugal zijn wat moeilijker, omdat er geen officiele tankstations zijn. Er zijn echter verschillende plaatsen waar je toch terecht kunt, maar je moet de route een beetje aanpassen.
In Frankrijk is het momenteel met LPG helemaal geweldig vergeleken met 10 jaar geleden.
Succes en vooral: veel genieten!!
La vie en rose

logiweb
Cafe-verkenner

Re: Route Frankrijk // Spanje // Portugal

Berichtdoor logiweb op 04 jul 2010, 19:23

LPG Gids 2010

http://www.vanmeenen.com/LPG-autogas-Vl ... s-lpg.html

LPG-tankstations in België en Europa

LPG is niet alleen in België bezig aan een inhaalrace. Ook in het buitenland vinden er veel positieve ontwikkelingen op dit gebied plaats. Eén van de voordelen hiervan is dat het aantal tankstations waar LPG verkrijgbaar is in Europa snel groeit!

De voorzieningen voor auto's op autogas in het buitenland worden steeds beter. In landen als Nederland en Italië bestaat traditioneel al een groot netwerk van tankstations die autogas verkopen. In andere landen neemt het aantal LPG-verkooppunten snel toe.

Voor een aantal landen zijn er listings gemaakt die u gratis kan downloaden. De links vindt u hiernaast. Niet alle listings zijn even up-to-date en ze zijn vaak niet compleet. De "LPG-Gids 2009" biedt u daarentegen een up-to-date en volledig overzicht.

LPG Gids 2010

In de meeste Europese landen kunt u dus zonder problemen op autogas rijden. Maar niet in ieder land in Europa is de distributie van autogas even goed geregeld. Voor automobilisten die tijdens een reis naar het buitenland optimaal van hun autogasinstallatie willen profiteren, verschijnt jaarlijks de LPG Gids. Hierin vindt u niet alleen de adressen van nagenoeg alle LPG-tankstations in Europa, de gids bevat ook handige tips. Zo kunt u lezen welke verloopnippel u in de verschillende landen nodig hebt en of u op zoek moet naar autogas, LPG, propaan of GPL.

In de editie 2010 zijn voor bijna alle landen de GPS-codes opgenomen. Na aanschaf van de LPG-gids kunt u voor € 4,95 extra alle landen uit de gids (uitgezonderd Balkan, Griekenland en Ierland) downloaden in uw navigatiesysteem (TomTom of Garmin). De adressen van de LPG-tankstations in Nederland ontvangt u extra.

LPG Gids 2009: 19,95 euro

LPG Gids 2010: 24,95 euro

Keer terug naar onderweg