Winter-perikelen Diesel Peugeot J5 2500 TD

In dit gedeelte vind je vragen, tips en alternatieven om goedkoper/zuiniger van A naar B te rijden. Een voorbeeld is rijden op plantaardige brandstoffen (PPO).

Moderator: moderators

zwaailicht
Cafe-verkenner

Winter-perikelen Diesel Peugeot J5 2500 TD

Berichtdoor zwaailicht op 20 apr 2015, 22:29

Misschien heeft iemand er wat aan .... maar het volgende is mij overkomen.

We hadden onze camper eind vorig jaar nogal gehaast naar de stalling gebracht. Snel gepoetst en amper leeggehaald. Normaal neem ik daar de tijd voor, maar die ontbrak.
Ook deed ik altijd de tank helemaal aftanken, zodat er geen lucht meer in zou zitten. Ik had namelijk eens gelezen, dat met de huidige diesel, dat nog wel eens narigheid kon geven.

De winter was voorbij en blij werd de camper van stalling gehaald. Alleen was de vreugde van betrekkelijk korte duur. Startproblemen.
Na veel geduvel en bezoek van de ANWB en veel sleutelwerk van onze zoon kwamen we tot de conclusie, dat het probleem wel eens veroorzaakt kon worden door de diesel......

En ja hoor. Na een hoop onvriendelijke woorden en bijna leegpompen van de diesel en uiteraard verse diesel er weer in, liep onze camper weer als van ouds. Alleen niet lang, want we hadden hem ingeruild.

Dus de volgende keer dat de camper naar de winterstalling gaat wordt hij weer tot de rand gevuld met diesel :mrgreen:
Chausson Welcom 95 - 2004 ...... voor de rest offroad op KTM 990 Adventure en 530 EXC

Keer terug naar brandstoffen