gasoven

Alle vragen en opmerkingen rondom gasinstallaties, zowel butaan, propaan als LPG. Kennis over o.a. dampgasinstallaties: www.abgcampertechniek.nl

Moderator: moderators

lida
Vaste klant

gasoven

Berichtdoor lida op 05 jan 2011, 20:13

Wij zijn op zoek naar een gasoven (eerst wilden we een combi magnetron, maar dat blijkt, volgens mij,- gewoon niet mogelijk) voor de camper. We hebben niet veel ruimte. Eigenlijk mag hij niet breder zijn dan 47 cm (mits geen zij-uitlaat voor de warmte). Wie weet een merk /type dat hieraan voldoet? Ik heb heel internet afgezocht, en kan niets vinden wat geschikt is voor ons.
Lida

Hymermofiel
Stamgast

Re: gasoven

Berichtdoor Hymermofiel op 06 jan 2011, 20:49

Die zijn er zeker voor de caravan (en dus ook Camper)
Onze Britse kampeergenoten willen in den vreemde namelijk ook heel graag hun geliefde ´Pie´ bakken.
Dit doen ze en masse (ja, ben ooit op een camping in Frankrijk met Britse eigenaar beland, vol Britten en keurig gemaaide gazonnetjes :???: en daar rook het dan ook heerlijk naar de Pie op zaterdag en zondag). Ieder zijn ding zou ik maar zeggen.

Ben overigens daar ook getuige geweest van een caravanbrand. Was voor mij de eerste keer. Zat ook een oventje in die caravan, ben nl toch even gaan kijken bij dit fenomeen aangetrokken door de paniek. Brand kwam overigens niet door de oven maar door vlam vatten van de vitrage welke voor het keukenraampje gehangen waren, boven het fornuis. Zal ook wel zelf gehaakt geweest zijn. Ook weer ieder zijn ding maar niet het mijne.....

In Britse caravans als Award e.d. vind je gewoon standaard gasoventjes ingebouwd.
Deze passen gewoon op de plaats van een onderkastje. Gewoon even neuzen op wat Britse sites zou ik zeggen. Mogelijk biedt Ebay UK uitkomst?

lida
Vaste klant

Berichtdoor lida op 11 jan 2011, 10:53

Bedankt voor de tip. Ik zal eens op de engelse sites kijken. Lida

b584
Cafe-verkenner

Berichtdoor b584 op 08 mei 2011, 17:40

Hallo, in de camper die wij net gekocht hebben is een gasoven geplaatst merk
Spinflo type cara
Een mooie grote oven .
Google maar eens op spinflo
Succes. :good:

Kwiebus
Vaste klant

Berichtdoor Kwiebus op 29 jun 2011, 09:11

Hallo allemaal

Wij hebben zelf een oven geplaatst we hebben niet veel ruimte en hebben gekozen voor een SMEV.
Deze gekocht bij de campeermarkt eindhoven.
Denk wel aan de regels bij het inbouwen zoals vrije ruimte rond de oven en een apparte kraan en leiding.
Het werkt wel supper hoor 's morgens lekker verse broodje en tussen de middag ook :D .

Groet Hans
Nieuwe camperraar sinds pas besmet door de ziekte.

Keer terug naar van gasfles tot gasverbruiker