gasdrukregelaar

Alle vragen en opmerkingen rondom gasinstallaties, zowel butaan, propaan als LPG. Kennis over o.a. dampgasinstallaties: www.abgcampertechniek.nl

Moderator: moderators

bullie
Cafe-verkenner

gasdrukregelaar

Berichtdoor bullie op 17 nov 2013, 20:16

Hallo, beste camperaars. Even een vraag van mij: moet ik aan deze gasfles nog een drukregelaar zetten, of is deze al ingebouwd in onze camper (zie foto).
met andere woorden kan deze gasslang rechtstreeks op de gasfles?

dank voor jullie antwoord,

bullie
Bijlagen
DSCN3745BE.jpg
DSCN3745BE.jpg (60.17 KiB) 10341 keer bekeken

Linfiel
Stamgast

Re: gasdrukregelaar

Berichtdoor Linfiel op 17 nov 2013, 21:15

Hallo Bullie,
Tegenwoordig moet op je slang een drukregelaar zitten met een manometer erop en deze kan je zo op de fles schroeven , zie foto.
universele_drukregelaar_30_mbar_met_manometer.jpg
universele_drukregelaar_30_mbar_met_manometer.jpg (34.33 KiB) 10335 keer bekeken
Grt. Linfiel.

Franskia
Stamgast

Berichtdoor Franskia op 18 nov 2013, 18:25

Je moet natuurlijk wel even kijken welke drukregelaar je nodig hebt 30 of 50 mb, anders krijg je daar een probleem mee. In mijn camper was alles 50 mb, maar mijn nieuwe boiler was 30 mb, zodat ik daarvoor een extra drukregelaar moest inbouwen voor enkel de boiler.

:mgl:
Woningrenovatie en camper(en) zijn prima te combineren.
Frankia op Peugeot j5 (1992)

bullie
Cafe-verkenner

Berichtdoor bullie op 19 nov 2013, 18:41

bedankt, stamgasten voor jullie advies/reactie.
Ik ben er inmiddels achter dat op bovenstaande foto een ingebouwde (vrij kostbare 200 eu) drukregelaar zichtbaar is. Hieraan zit een hogedrukslag (van 2010) die rechtstreeks op de fles kan en mag.
Ik begrijp echter ook, dat hoge druk, rechtstreeks uit de fles in een slang niet het veiligst is(ook al is de boel goedgekeurd).

Ik zal binnenkort de boel vervangen met een nieuwe drukregelaar aan de fles en daarachter een nieuwe slang.......weet ik gelijk weer dat het veilig en ok is.

nogmaals thankxx

bullie

Linfiel
Stamgast

Berichtdoor Linfiel op 19 nov 2013, 18:53

Dan hoop ik voor jou dat de drukregelaar die nu ingebouwd zit bij jou het nog gaat doen als jij er nog een tussen set, want volgens mijn heeft de regelaar die nu ingebouwd zit te weinig druk heeft om open te gaan, omdat deze al gereduceerd is.
Grt. Linfiel.

bullie
Cafe-verkenner

Berichtdoor bullie op 19 nov 2013, 21:51

nee, nee, ik bedoel, bestaande drukregelaar en hogedrukslang eruit en vanaf de vaste metalen leiding een nieuwe aansluiting met lagedrukslang en op de fles een nieuwe regelaar.....

Linfiel
Stamgast

Berichtdoor Linfiel op 19 nov 2013, 22:28

Als je het zo doet zoals je dit schrijft moet het goed komen, SUCCES ermee.
Grt. Linfiel.

maxer
Cafe-verkenner

Berichtdoor maxer op 23 nov 2013, 08:17

Ik zou eigenlijk niet weten wat er onveilig is aan een hogedrukslang. Zo waanzinnig hoog is de druk in een gasfles ook niet dat je je daar zorgen over moet maken. De goedgekeurde slang kan een druk aan die vele malen hoger is dan er ooit in die fles aanwezig is. Die dure regelaar zou ik wél gebruiken, er is geen geldige reden om dat niet te doen.

Keer terug naar van gasfles tot gasverbruiker