camperaanschaf

Hoe bevalt die camper nu? Is dit een degelijk type/model? Wie heeft meer info? Voor info over waarom een camper tot een ruim aanbod van 2de hands campers

Moderator: moderators

Marc&Monika

camperaanschaf

Berichtdoor Marc&Monika op 01 aug 2004, 20:40

Hallo,

Wij twijfelen over een eventuele aanschaf van een camper. Wie weet de voordelen van het hebben van een camper en waar moeten wij op letten als we er een aanschaffen. Wij zijn nu met z'n tweeen. We hebben helemaal geen ervaring met campers/caravans of kamperen.

Help!

Groeten

Marc&Monika

Gast

Berichtdoor Gast op 01 aug 2004, 20:58

Uit gaande van een camper van zo'n 10 jaar (tussen de 15.000 en 20.0000) zijn de vaste kosten ongeveer € 1 300,00 (verzekering 75% no-claim) voor onderhoud moet zo'n € 1 000,00 gereserveerd worden, per gereden 1000 km ga ik uit van € 100,00. Je kan zelf bepalen of dat rendabel is t.o.v. een caravan. Verder vind ik het niet te vergelijken omdat een camper zoveel meer vrijheid geeft......En deze is weer onbetaalbaar!
Voor de aanschaf zou ik altijd een onafhankelijke expert meenemen, er komt nogal wat kijken bij de aanschaf van een camper. Eerst het motorgedeelte en dan nog het woongedeelte, er kan veel mis zijn wat later veel kosten met zich meebrengt. Koop in ieder geval geen camper met je laatste geld....Verder is het toch een manier van leven, even een lang weekendje naar de Ardennen of de Eifel of een mooie stad bezoeken, met een camper doe je dat zoveel sneller.

Rita
Vaste klant

Berichtdoor Rita op 01 aug 2004, 22:24

Hallo Marc en Monica,

Aansluiten bij de vorige gast, kan ik alleen maar zeggen huur er eerst eens een. Door te huren kun je alvast een beetje de indeling die jullie het meeste aanspreekt uitproberen.
Als je huurt, huur er een voor vier personen zodat je een beetje ruimte over hebt. altijd makkelijk :lol: .
Succes met zoeken en veel plezier.

Rita

RIDEEG
EREGAST

Berichtdoor RIDEEG op 01 aug 2004, 22:26

Zoals ik zo vaak adviseer:

Huur eerst een camper, dit is niet goedkoop, echter altijd goedkoper dan er een kopen en er dan van af moeten als het niet bevalt. Daarnaast kun je dan een beetje beoordelen welke indeling je eigenlijk zou willen.

Keer terug naar kopen van een camper