Aanschaf Camper

Hoe bevalt die camper nu? Is dit een degelijk type/model? Wie heeft meer info? Voor info over waarom een camper tot een ruim aanbod van 2de hands campers

Moderator: moderators

donut
Vaste klant

Aanschaf Camper

Berichtdoor donut op 03 aug 2004, 09:42

Hallo,

Ik ben nieuw op het gebied van Campers, wil er echter nu een aan gaan schaffen. Dit zijn de specificaties:

Afbeelding

Afbeelding

14 inch syncro, benzine met lpg, 78 pk, bj 1986 4x4 kilometerstand 112839

Geel kenteken, 4x4, inrichting kampeerauto, 5-persoons, 2 slaapplaatsen, verhoogd dak, gewicht 1696 kg, voorzien van een vloerkachel op gas, fietsdrager, luifel, tv met antenneversterker, radio-cd speler, draaibare bijrijdersstoel, koelkast 220v/12v/gas, startonderbreker, kooktoestel met oven, vuilwatertank, reservewiel op achterklep, trekhaak, voorspoiler, verstralers, nieuwe apk.

Wat zou zo'n camper nog waard zijn? Kan ik überhaupt zo'n oude Camper kopen, daar ik hem ook voor dagelijks gebruik nodig heb? Geef een nieuweling eens tips en adviezen!!

Dank jullie bij voorbaat

Groetjes

Bas

Gast

Berichtdoor Gast op 03 aug 2004, 10:23

Leuke wagen maar hoog benzine verbruik, altijd de historie achterhalen, anders veel problemen met het aandrijfgedeelte. Er is een speciale vereniging voor deze 4x4 vw, misschien dat zij nog info hebben. Verder een leuke handzame camper.... :D

Dick
Bartender van Campercafe

Berichtdoor Dick op 03 aug 2004, 10:27

Hallo Bas,
Over de prijs kan ik geen mening geven, zou je eens op internet moeten kijken wat de gemiddelde vraagprijs is. Over de km-stand heb ik mijn vraagtekens. Deze auto is 18 jaar oud en heeft dus gem. 6000 gereden, hetgeen mij voor dit type auto zeer onwaarschijnlijk voorkomt, zeker daar er gas is ingebouwd, dat doe je niet met zo'n gebruik. Althans, dat is mijn mening. Was het nu een echte camper, en daar bedoel ik een bv. een alkoof mee, ja, dan zou ik het me, met moeite, voor kunnen stellen.
Aangezien we zelf in een T4 rijden, kan ik toch begrijpen dat je zo'n auto gemakkelijker even neemt voor wat gewone ritten, of zelfs als enige auto.
Advies: snor uit waar de auto in onderhoud is geweest, misschien een NAP aanwezig, of laat hem checken bij een VW-dealer.
Dick
Dick - http://www.campercontact.nl - Camperplaatsen - Wohnmobilstellplätze - Aire de stationnement - Aree di Sosta - Camperpark

donut
Vaste klant

Berichtdoor donut op 03 aug 2004, 12:48

Dick schreef:Hallo Bas,
Over de prijs kan ik geen mening geven, zou je eens op internet moeten kijken wat de gemiddelde vraagprijs is. Over de km-stand heb ik mijn vraagtekens. Deze auto is 18 jaar oud en heeft dus gem. 6000 gereden, hetgeen mij voor dit type auto zeer onwaarschijnlijk voorkomt, zeker daar er gas is ingebouwd, dat doe je niet met zo'n gebruik. Althans, dat is mijn mening. Was het nu een echte camper, en daar bedoel ik een bv. een alkoof mee, ja, dan zou ik het me, met moeite, voor kunnen stellen.
Aangezien we zelf in een T4 rijden, kan ik toch begrijpen dat je zo'n auto gemakkelijker even neemt voor wat gewone ritten, of zelfs als enige auto.
Advies: snor uit waar de auto in onderhoud is geweest, misschien een NAP aanwezig, of laat hem checken bij een VW-dealer.
Dick

hij vraagt 5950 euro, is dit reel te noemen?

donut
Vaste klant

Berichtdoor donut op 03 aug 2004, 12:49

Anonymous schreef:Leuke wagen maar hoog benzine verbruik, altijd de historie achterhalen, anders veel problemen met het aandrijfgedeelte. Er is een speciale vereniging voor deze 4x4 vw, misschien dat zij nog info hebben. Verder een leuke handzame camper.... :D

kon over deze vereniging nix vinden, behalve een franstalige site op volkswagen.pagina.nl. Iemand ideeen?

Jack
Kastelein van Campercafe

Berichtdoor Jack op 03 aug 2004, 13:18

De site die bedoeld wordt (4x4) weet ik ook niet, maar mogelijk dat de VW busclub je verder kan helpen:

http://www.vwbusclub.nl

Succes!

Dick
Bartender van Campercafe

Berichtdoor Dick op 03 aug 2004, 15:35

donut schreef:hij vraagt 5950 euro, is dit reel te noemen?

Ik denk dat je daar wel iets ander voor kunt kopen (mijn T4 misschien? :lol: :lol: :lol: ). Als het echt je dagelijkse auto moet worden, zou ik hem zeker laten keuren en dan geeft (bv ANWB) je absoluut wel een adviesprijs. Ga in ieder geval nooit op de buitenkant af!!!
Dick
Dick - http://www.campercontact.nl - Camperplaatsen - Wohnmobilstellplätze - Aire de stationnement - Aree di Sosta - Camperpark

donut
Vaste klant

Berichtdoor donut op 03 aug 2004, 16:27

Dick schreef:Ik denk dat je daar wel iets ander voor kunt kopen (mijn T4 misschien? :lol: :lol: :lol: ). Als het echt je dagelijkse auto moet worden, zou ik hem zeker laten keuren en dan geeft (bv ANWB) je absoluut wel een adviesprijs. Ga in ieder geval nooit op de buitenkant af!!!
Dick

Ja ik heb voor die prijs genoeg wagentjes gezien, maar allemaal nog ouder dan deze, en dat durf ik als niet-echt-technicus toch niet aan!!! heb je ideen voor campers tot zo'n 8000 euro INCL gasinstallatie en vanaf ca '86? :roll:
Laatst bijgewerkt door donut op 04 aug 2004, 08:03, in totaal 1 keer bewerkt.

Dick
Bartender van Campercafe

Berichtdoor Dick op 03 aug 2004, 16:31

donut schreef: heb je ideen voor campers tot zo'n 8000 euro INCL gasinstallatie en vanaf ca '86? :roll:

Natuurlijk! Kijk eens op http://www.camperleven.nl. Wil echter niet zeggen dat deze allemaal perfekt zijn: het blijven partikuliere aanbiedingen. Ook op http://www.marktplaats.nl zou je eens kunnen kijken. Ik wens je veel succes bij het zoeken, is trouwens ook leuk werk!
Dick

donut
Vaste klant

Berichtdoor donut op 03 aug 2004, 16:37

Ja die sites had ik al allemaal doorgespit; op camperleven staat er een die jonger is dan '86 en die is niet echt geschikt voor ook dagelijks gebruik (was ik dat vergeten te vertellen?) omdat hij te lomp is (voor mijn smaak, sorry ik wil niemand op zijn zieltje trappen :wink: ) Ik bedoel, volgens mij kom ik er op het werk niet eens mee door de poort :shock:

en die van jou? :P

Volgende

Keer terug naar kopen van een camper