van caravan naar camper

Hoe bevalt die camper nu? Is dit een degelijk type/model? Wie heeft meer info? Voor info over waarom een camper tot een ruim aanbod van 2de hands campers

Moderator: moderators

peterke

van caravan naar camper

Berichtdoor peterke op 16 aug 2004, 11:43

Beste ervaren campers,

Ik kom net terug van een reis met mijn gezin. Ieder jaar is het voor aanvang en na de reis altijd een gedoe om onze caravan in te ruimen/uit te ruimen te poetsen, etc. Ik loop dan ook met de gedachte om een camper aan te schaffen. Jullie hebben vast wel ervaring genoeg om de volgende stellingen te beamen of te bekritiseren. Een camper is veel handiger als een caravan en vergt ook minder in en uitruimtijd. Met een camper ben je toch ook flexibel, even wat zaken inklappen en wegrijden maar ? Mijn kinderen ( 3 ) kunnen tijdens de reis lekker door de hele camper lopen. Een camper van een jaar of 2 oud heb je al voor 20.000 euro ? Al met al praktische vragen. Wie geeft mij antwoord. Bij voorbaat dank, Peter

monroe

Berichtdoor monroe op 16 aug 2004, 16:41

Je kinderen mogen tijdens het rijden NIET los in de camper lopen, moeten gewoon in de gordels zitten.

Een camper van een jaar of 2 oud koop je zeker niet voor 20.000 euro. Voor 20.000 euro heb je een camper van ong. 10/15 jaar oud.

Verder moet je er ook op letten dat je voor een camper stalling nodig hebt, en waarschijnlijk kan dat niet waar je nu je caravan hebt staan.

Als je alleen maar 3 weken met vakantie gaat met de camper dan heb je net zoveel in en uitruim tijd nodig als met een caravan, alleen de meeste camperaars gebruiken de camper het hele jaar door en laten daarom alles erin zitten.

De vrijheden die je hebt met een camper, kan je ook hebben met je caravan. Ook met een caravan kan je elk weekend weg.

De ervaring van de meeste camperaars met jonge kinderen is dat ze meestal toch op een camping gaan staan omdat dat voor de kinderen leuker is.

Als je niet zeker weet of het iets voor jullie is, huur er dan eerst eens 1, voordat je de stap maakt.
Laatst bijgewerkt door monroe op 16 aug 2004, 20:59, in totaal 1 keer bewerkt.

Gast

Berichtdoor Gast op 16 aug 2004, 17:31

Dank je wel voor je antwoord,

Dit waren de negatieve kanten om een camper te kopen op bovenstaande situatie. Kunnen jullie ook leuke en positieve kanten opnoemen. Dan kan Peter een goed overzicht krijgen om eens te overwegen of hij bij een caravan blijft of dat we hem misschien wel binnenkort onderweg tegen zullen komen in een camper :lol:

gijsenbep
Vaste klant

van een caravan naar een camper

Berichtdoor gijsenbep op 16 aug 2004, 22:07

hoi peter wij vinden dat er veel meer positieve dan negatieve kanten aan het camperen zitten,o,a het staan op z,g,n, vrijstaan een plekje zoeken waar het jou uitkomt en niet van ja maar hier is geen camping,dus weer verder, geen pootjes opdraaien ,wij tenminste niet, prettiger rijden,meer overzicht tijdens rijden, gauwer een weekend weg , wij hebben 18 jaar gecaravand wat een woord niet by the way, nu alweer 7 jaar camperen wil nooit meer terug,net 30 dagen atlantische kust in frankrijk gehad te warm op de hoogte van bordeaux gaan we toch 200 km terug,temperatuur aangenamer deden we met de caravan toch niet zo gauw ,en wat de kids betreft niet los laten lopen maar in onze camper kunnen ze niet in gordels omdat de banken niet in de rij richting staan,veel succes met jullie probleem en veel wijsheid camperse of caravanse groetjes gijs en bep uit genemuiden :wink: :wink:
wij rijden met een master by mirage en praten graag

Heijtje
Vaste klant

Berichtdoor Heijtje op 23 aug 2004, 21:25

Wij zijn sinds kort overgestapt op een camper en we vinden het geweldig.
Je gaat juist binnendoor van camping naar camping en blijft daar een paar dagen. Wij hadden na een week al het gevoel dat we weken weg waren, zo ontspannen is het. Het rijden is ook niet zo vermoeiend als met de caravan. Wij gaan nu ook zeer regelmatig een weekendje weg maar ja onze camper staat in de achtertuin. Als je hem uit een stalling moet halen doe je dat ook niet zo gauw.Vergeleken met een caravan vind ik een camper toch prettiger.En wat in en uitruimen betreft, behalve de kleding laten we alles erin zitten dus even kleren pakken en wegwezen.
Succes met je keuze, laat je het nog wel weten :?:

Gast

Berichtdoor Gast op 24 aug 2004, 10:13

Peterke, een camper is een manier van leven die bij je moet passen, als het voor 3 weken per jaar is moet je het niet doen. De kosten voor een camper kunnen behoorlijk oplopen. Ik heb een camper van 10 jaar, deze kost zo rond de € 20.000. In Nederland zijn de vanste kosten zo'n € 1.400,-- en de variabele kosten rond de € 2.000,-- Reken daar je afschrijving bij en dan weer je wat de camper je per kilometer kost. Maar nu even het positieve: Het is vrijheid en dat is onbetaalbaar. Koop dus geen camper met je laatste geld en denk ook niet dat je hem het hele jaar stil kan laten staan, dan krijg je geheid problemen op je volgende trip. Je moet een camper anders gebruiken als een caravan. Bijvoorbeeld als je naar familie gaat die wat verder weg woont combineer je dat met een bezoek aan een leuke stad in de buurt en slaap je 's nachts heer lijk op een camping of een camperplek in je eigen bed. Een camper wordt meer een deel van jezelf dan een caravan en kijk maar rond op verschillende forums dan zie je wat allemaal mogelijk is. Dus mijn advies is: huur eerst een camper voor bv. een week buirten het seizoen en je zal meteen ontdekken of je gerepen wordt door het campervirus........... :D Succes

Henk-Jan

Dick
Bartender van Campercafe

Berichtdoor Dick op 24 aug 2004, 11:07

Wij hebben alles gedaan, van tent tot stacaravan. Nu hebben we een kleine camper [T4], welke ons uitstekend bevalt en ik heb spijt dat we het niet eerder gedaan hebben. En wat de prijs/leeftijd betreft valt het echt wel mee, hoor. Je hoeft echt niet aan 10 jaar of ouder te denken. De vraag is eerst, wat wil je precies? Als het er een van 6 of 7 meter moet worden, ja, dan wordt het moeilijker, maar wil je dat niet en mag het wat kleiner zijn, dan zijn er echt wel mogelijkheden. Kijk eens op http://www.campercafe.nl bij de klasse tot en net boven de 20.000 euro, dan zie je dat er echt wel redelijke campers bijzitten. Maar ook mijn advies is, dat je pas moet kopen als je echt weet wat je wilt. Alkoof of niet, stapelbedden of niet enz. Luister naar Monique: huur er eerst eens een. Kan ik echt achter staan. Of leen er eens een van vrienden of familie [is trouwens een leuke topic over].
Ik wens je succes bij je beslissing en mocht je tot koop overgaan: heel veel plezier ermee, want in onze ogen is dit de leukste manier van vakantie houden!
Dick
Dick - http://www.campercontact.nl - Camperplaatsen - Wohnmobilstellplätze - Aire de stationnement - Aree di Sosta - Camperpark

waltercorb
EREGAST

Berichtdoor waltercorb op 24 aug 2004, 20:16

Ik heb lang geleden een tent gehad voor een lang weekend, want we wilden zo graag kamperen. Na een dag en een nacht waren we thuis,dat was lekker !!!!!!! Dat was niks, ik heb toen een Ffiat 238 gekocht en in gericht en dat was pas leuk en lekker in tien tellen je bedje en geen kou, en 's morgens op je eigen gasstel je koffie maken, da's pas.........
Toen kocht ik een verlengde Bedford, een 250 CF, dat was nog leuker en nog meer ruimte en andere leuke en verwendingen, met voor tent. Toen zag ik een CAMPER!!!!!
Je weet wel, als je zo iets overkomt, je denkt dan, zoiets, dat zoi ik wel willen en werd een beetje warm. Dat kan ik toch niet betalen dus en zucht verder met de dingen van de dag. Het was leuk om zo te dromen. Jullie hebben dat ook weleens (toch)? Daar komt de eigenaar, een goede kennis, dat wel, en laat zo langs zijn neus vallen dat dat ding, de camper, van hem was, maar hij was er toch niet zo blij mee op het moment,
want hij was te klein naar zijn zin en wilde er wel snel van af. Kopen?? net iets voor jou,........... dit is de prijs. Nu is de CAMPER al 21 jaar van mij: de WinneBago Minnie Winnie is van 1973, dus wel een oudje en komt uit de USA en een deel van mijn ik en ben altijd onder weg en geniet, da's pas camperen.

groeten waltercorb
waar ik verstand van heb, kan en wil ik een antwoord op geven ,groeten waltercorb

monroe

Berichtdoor monroe op 25 aug 2004, 15:01

Je hebt je kinderen niet lief zeker ??? Nooit kinderen los laten lopen in een camper. Waarom moeten ze in de auto in de gordels? Omdat ze een projectiel zijn bij een ongeluk. Dit is dus ook zo bij een camper.

Het is zo makkelijk om ze los te laten lopen, maar je vergeeft het jezelf nooit meer als ze bij een ongeluk door de camper heen worden geslingerd en daarbij door de voorruit heengaan en op de weg terecht komen en dan worden overreden. Dit lijkt een doem scenario, maar het kan gebeuren. En denk nou niet dat het jou niet overkomt? Of dat gebeurt ons niet want wij rijden netjes/zachtjes etc. Een ongeluk zit in een heel klein hoekje.

Ik zou het risico niet willen nemen. Ook wij, als volwassenen lopen tijdens het rijden niet door de camper. Als ik wat nodig heb dan stoppen we. Bij hele hoge uitzondering loop ik weleens naar achteren, maar dan meer omdat we de koelkast vergeten zijn dicht te doen en deze open vliegt.

Dick
Bartender van Campercafe

Berichtdoor Dick op 26 aug 2004, 08:31

En op zo'n moment kun je dus blijkbaar niet door de auto vliegen...
Het valt me op dat iedereen altijd roomser wil zijn dan de paus. Laten we gewoon eerlijk zijn: iedereen bezondigt zich eraan. Ook bij ons zitten geen gordels achterin [banken staan in de lengterichting] en toch gaan er weleens mensen mee en ook Willy loopt weleens door de auto om wat te pakken of inderdaad de koelkast af te sluiten, na eerst de kast weer ingeruimd te hebben...
En gordels zijn niet ALTIJD levensreddend. Zou jij het jezelf vergeven als je in het water terecht zou komen met je camper en je kinderen zitten nog vast helemaal achterin? En niemand weet dat ze daar zitten? Ik wens iedereen wijsheid toe met zijn of haar of hun beslissing over het hoe en waar bewegen in de camper.
Dick
Dick - http://www.campercontact.nl - Camperplaatsen - Wohnmobilstellplätze - Aire de stationnement - Aree di Sosta - Camperpark

Keer terug naar kopen van een camper