Kampeerbus kopen??

Hoe bevalt die camper nu? Is dit een degelijk type/model? Wie heeft meer info? Voor info over waarom een camper tot een ruim aanbod van 2de hands campers

Moderator: moderators

Yvonne

Kampeerbus kopen??

Berichtdoor Yvonne op 13 sep 2004, 13:24

Wij zitten er over te denken om een kampeerbus te kopen die we ook kunnen gebruiken voor woon werk verkeer. Wij zijn veertigers (zonder kinderen) en na een aantal keren een camper gehuurd te hebben vinden we dit een erg fijne manier van vakantie houden. Omdat we +/- maar 4 weken in een jaar weg kunnen met een camper denken we dat dit goede oplossing is, heeft er iemand informatie. We hebben een leuk kampeerbusje te koop zien staan bij world next door heeft iemand ervaring met deze zaak? en kan iemand mij vertellen hoelang een busje mag zijn om er ook dagelijks mee te rijden of is dit verschillend per gemeente? Nu een hoop vragen ik hoop dat iemand ons kan helpen, alvast bedankt.

Jack
Kastelein van Campercafe

Re: Kampeerbus kopen??

Berichtdoor Jack op 13 sep 2004, 20:50

Yvonne schreef:en kan iemand mij vertellen hoelang een busje mag zijn om er ook dagelijks mee te rijden of is dit verschillend per gemeente?

Beste Yvonne,

Lengte van een bus maakt niet uit. Alle busjes die te koop zijn in de handel (zoals VW, Ford, Mercedes, Opel, Renault, Citroen, etc) mag je gewoon dagelijks mee rijden. Er zijn geen uitzonderingen per gemeente.

LET WEL: Een grote bus parkeert in een stad een stuk lastiger dan bijv. een VW transporter. Parkeergarages zijn in het dagelijkse leven handig, maar met een bus niet meer toegankelijk.

Succes, Jack.

Dick
Bartender van Campercafe

Berichtdoor Dick op 14 sep 2004, 10:24

Hai,
De lengte maakt inderdaad niet uit, wat wel geldt, is dat er per gemeente vaak een verordening bestaat dat campers niet langer dan bv 72u geparkeerd mogen staan op de openbare weg [net zoals caravans]. Dat kun je redelijk ondervangen door je busje er niet teveel als een camper uit te laten zien en zeker niet een grote herkenbare camper te kopen. Je kunt bij de gemeente gewoon vragen of er bij jullie zo'n verordening bestaat.
Succes,
Dick
Dick - http://www.campercontact.nl - Camperplaatsen - Wohnmobilstellplätze - Aire de stationnement - Aree di Sosta - Camperpark

Jack
Kastelein van Campercafe

Berichtdoor Jack op 14 sep 2004, 14:45

Dick, ik ben het niet met je eens :lol: en ik zal uitleggen waarom:

Het is verboden een woonwagen, kampeerwagen, caravan, camper, magazijnwagen, aanhangwagen, keetwagen of ander dergelijk voertuig dat voor de recreatie dan wel anderszins uitsluitend of mede voor andere dan verkeersdoeleinden wordt gebezigd langer dan op zeven achtereenvolgende dagen te plaatsen...

Bovenstaande tekst komt uit het APV van de gemeente Zeist. Gelijksoortige regelgeving komt bij meer gemeente voor. Hierin staat expliciet dat het voor andere doelen dan verkeersdoeleinden geldt. In dit geval is het de bedoeling dat er dagelijks (woon-werk) mee gereden wordt. Mijn inziens is het dus geen probleem.

Dick
Bartender van Campercafe

Berichtdoor Dick op 14 sep 2004, 14:56

Het lijkt erop dat je gelijk hebt, maar bij ons in het dorp wordt gesproken over kampeermiddelen. Wil je de auto voor meer als kamperen gebruiken, dan zou je eigenlijk volledige houderschapsbelasting moeten gaan betalen. Ik verwacht dat we weer een keer een [electronische] 60-dagen kaart gaan krijgen, want er wordt met de kleine campers natuurlijk flink misbruik gemaakt van een redelijk goede regeling. Wie hebben er eigenlijk zo'n ding en rijden er dagelijks in? Denk erom, dat je met de meeste verzekeringen ook spaak kan lopen. Die stellen als eis dat je de camper alleen voor recreatieve doeleinden mag gebruiken. Ik vind, dat je beter te goed gewaarschuwd kunt zijn als op een gegeven ogenblik naast de boot te vallen. Misschien toch iets om eens uit te zoeken?
Dick
Dick - http://www.campercontact.nl - Camperplaatsen - Wohnmobilstellplätze - Aire de stationnement - Aree di Sosta - Camperpark

RIDEEG
EREGAST

Berichtdoor RIDEEG op 14 sep 2004, 22:06

Jack schreef:Het is verboden een woonwagen, kampeerwagen, caravan, camper, magazijnwagen, aanhangwagen, keetwagen of ander dergelijk voertuig dat voor de recreatie dan wel anderszins uitsluitend of mede voor andere dan verkeersdoeleinden wordt gebezigd langer dan op zeven achtereenvolgende dagen te plaatsen...

Dit is een voorbeeld uit één gemeente in nederland van een regel uit de APV (Algemeen Plaatselijke Verordening). Nederland telt ruim zeshonderd gemeenten met bijna evenveel verschillende regels in de APV.

Het is dus een must om dit in de eigen gemeente na te gaan.

Yvonne

kampeerauto kopen

Berichtdoor Yvonne op 15 sep 2004, 07:15

Ik weet niet of ik het beantwoorden zo goed doe, dit is voor het eerst op een forum. Alvast bedankt voor jullie vlugge antwoord, voor dat we tot aanschaf overgaan ga ik eerst wel bij de gemeente informeren. Weet iemand misschien ook nog antwoord op mijn andere vraag over world next door?
Alvast bedankt :lol:

donut
Vaste klant

Berichtdoor donut op 15 sep 2004, 09:41

Dick schreef:Het lijkt erop dat je gelijk hebt, maar bij ons in het dorp wordt gesproken over kampeermiddelen. Wil je de auto voor meer als kamperen gebruiken, dan zou je eigenlijk volledige houderschapsbelasting moeten gaan betalen. Ik verwacht dat we weer een keer een [electronische] 60-dagen kaart gaan krijgen, want er wordt met de kleine campers natuurlijk flink misbruik gemaakt van een redelijk goede regeling. Wie hebben er eigenlijk zo'n ding en rijden er dagelijks in? Denk erom, dat je met de meeste verzekeringen ook spaak kan lopen. Die stellen als eis dat je de camper alleen voor recreatieve doeleinden mag gebruiken. Ik vind, dat je beter te goed gewaarschuwd kunt zijn als op een gegeven ogenblik naast de boot te vallen. Misschien toch iets om eens uit te zoeken?
Dick

Wij hebben onze ford transit, rijden er elk weekend zo ongeveer mee weg en doordeweeks naar het werk. In de voorwaarden van de ANWB-verzekering staat niks vanwege uitsluitend recreatief gebruik. Daarbij, als ik toevallig een keer de camper mee naar het werk heb, om bijvoorbeeld voor het weekend waarin in recreatief weg ga :) alvast vol te tanken, bandenspanning te controleren, vloeistofpeilen (olie, ruitenwisser, rem) te controleren omdat ik dat weekend recreatief erop uit ga, kan toch ook niemand wat zeggen. Ik kan dat moeilijk op vrijdagnacht gaan doen als de meeste tankstations hier in de buurt dicht hebben :D Met andere woorden, je moet de juiste verzekering hebben en er zijn genoeg mogelijkheden om regeltjes te omzeilen.

niek

Berichtdoor niek op 15 sep 2004, 10:43

Jongens er is geen enkel probleem. De auto/camper gaat dagelijks gebruikt worden voor woon/werk verkeer en staat dus niet op de zelfde plek........Kijk dat dat is wat anders dan een caravan voor je deur waar het mos op groeit....... :D

Keer terug naar kopen van een camper